TRON ACTION – an educational campaign about hygiene

Regulamin

 dnia 1 listopada 2024 r.

 

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO

WCTRON.PL

SPIS TREŚCI:

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  2. OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z WCTRON.PL
  3. USŁUGI ELEKTRONICZNE DOSTĘPNE NA STRONIE INTERNETOWEJ WCTRON.PL
  4. ZAWARCIE UMOWY NAJMU
  5. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI
  6. OGÓLNE WARUNKI NAJMU
  7. ROZWIĄZANIE UMOWY NAJMU
  8. ODPOWIEDZIALNOŚĆ WYNAJMUJĄCEGO
  9. POSTANOWIENIA DODATKOWE (DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW)
  10. OPINIE W SERWISIE INTERNETOWYM
  11. KONTAKT Z WYNAJMUJĄCYM
  12. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
  13. USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  14. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
  15. PRAWA AUTORSKIE
  16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Niniejszy Regulamin, w razie podjęcia decyzji przez Państwa o najmie urządzeń za pomocą strony internetowej WCTRON.PL, regulują w szczególności zasady składania zamówień oraz warunki zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usług, w tym kwestie odpowiedzialności stron umowy.

1) POSTANOWIENIA OGÓLNE

    1. Właścicielem strony internetowej WCTRON.PL jest spółka WCTRON SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą we Wrocławiu (adres siedziby i adres do korespondencji: ul. Wybrzeże Juliusza Słowackiego 9, 50-406 Wrocław), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000788860; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5000,00 zł; NIP: 8992863500, REGON: 383498629, adres poczty elektronicznej: dok@wctron.pl, numer telefonu kontaktowego infolinia: 800 808 308.
    2. Niniejszy Regulamin skierowany jest do wszystkich osób korzystających z Serwisu Internetowego, chyba że dane postanowienie stanowi inaczej. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.
    3. Określenia użyte w niniejszym Regulaminie i rozpoczynające się wielką literą oznaczają:
      1. CENA NAJMU – czynsz z tytułu Umowy Najmu Urządzenia wskazany na stronach internetowych Serwisu Internetowego oraz każdorazowo w Formularzu Zamówienia przed złożeniem Zamówienia przez Klienta. Cena Najmu obejmuje także koszt ewentualnych usług dodatkowych wymienionych w opisie Urządzenia lub też dodanych przez Klienta do elektronicznego koszyka przed złożeniem Zamówienia, w tym opłaty za SERWIS.
      2. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
      3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz umożliwiający Usługobiorcy złożenie Zamówienia poprzez określenie podstawowych elementów przyszłej Umowy Najmu, w szczególności poprzez dodanie Urządzenia do elektronicznego koszyka, a także określenie czasu i miejsca najmu czy też sposobu płatności.
      4. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).
      5. KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca z Wynajmującym czynności prawnej, w tym szczególnie zawierającej Umowę Najmu niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (tj. będąca konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego).
      6. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualnym adresem poczty elektronicznej (adresem e-mail) i hasłem zbiór zasobów i funkcjonalności Usługobiorcy dostępnych w systemie teleinformatycznym WCTRON.PL, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę, informacje o złożonych Zamówieniach oraz o innych działaniach w Serwisie Internetowym.
      7. OKRES NAJMU – czas, na jaki zostaje zawarta Umowa Najmu, liczony od Pierwszego Dnia Najmu.
      8. PIERWSZY DZIEŃ NAJMU – dzień wydania Urządzenia Klientowi (rozpoczęcie biegu Okresu Najmu).
      9. PRAWO AUTORSKIE – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2509 z późn. zm.).
      10. REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
      11. SERWIS INTERNETOWY,  WCTRON.PL – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę i dostępny pod adresem internetowym http://wctron.pl.
      12. UMOWA NAJMUUMOWA – umowa najmu Urządzenia, obejmująca także świadczenie dodatkowych usług związanych z najmem Urządzenia (np. usługi serwisowe, transportowe), zawierana między Klientem a Wynajmującym zgodnie z Regulaminem.
      13. URZĄDZENIE – prezentowane w Serwisie Internetowym urządzenie (tj. rzecz ruchoma), w szczególności toalety przenośne i kontenery, które moga być przedmiotem Umowy Najmu między Klientem a Wynajmującym. Szczegółowe informacje o dostępnych Urządzeniach podane są na stronach Serwisu przed złożeniem Zamówienia przez Klienta.
      14. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z Regulaminem.
      15. USŁUGOBIORCAKLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca albo zamierzająca korzystać z Usług Elektronicznych dostępnych pod adresem internetowym WCTRON.pl, w tym również taka, która zainteresowana jest zawarciem Umowy Najmu.
      16. USŁUGODAWCA, WYNAJMUJACY – spółka WCTRON SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą we Wrocławiu (adres siedziby i adres do korespondencji: ul. Wybrzeże Juliusza Słowackiego 9, 50-406 Wrocław), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000788860; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5000,00 zł; NIP: 8992863500, REGON: 383498629, adres poczty elektronicznej: dok@wctron.pl, numer telefonu kontaktowego: 800 808 308.
      17. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.).
      18. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy z Wynajmującym na warunkach w nim wskazanych, które można złożyć za pomocą Formularza Zamówienia.

 

2) OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z WCTRON.PL

  1. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Usługobiorcy zabrania się wykorzystywania Serwisu Internetowego do rozpowszechniania niezamówionych informacji handlowych (spam). Usługobiorcy zabrania się także podejmowania jakichkolwiek działań mogących zakłócić funkcjonowanie Serwisu.
  2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari albo Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
  3. Usługodawca przestrzega art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn zm.), zgodnie z którym: nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.
  4. Usługodawca podejmuje należyte starania, aby korzystanie z Serwisu Internetowego było dla Usługobiorców bezpieczne. Korzystanie z Serwisu wiąże się jednak ze standardowymi zagrożeniami występującymi w sieci Internet. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z Usług Elektronicznych, jest możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju złośliwe oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód lub uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych Usługobiorcy. Dla uniknięcia zagrożeń z tym związanych, Usługodawca zaleca, aby Usługobiorca zaopatrzył swój sprzęt, który wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje, a także aktualizował na bieżąco przeglądarkę internetową oraz system operacyjny swojego urządzenia końcowego.
  5. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Serwisu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów, jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Serwisu Internetowego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (np. obowiązki umowne lub ustawowe Usługodawcy).

3) USŁUGI ELEKTRONICZNE DOSTĘPNE POD ADRESEM INTERNETOWYM WCTRON.PL

  1. Korzystać z Serwisu Internetowego na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Usługobiorca.
  2. Usługodawca udostępnia w Serwisie Internetowym w szczególności następujące Usługi Elektroniczne:
    1. Konto.
    2. Formularz Zamówienia.
    3. Opinie.
  3. Szczegółowy opis Usług Elektronicznych i zasad ich działania dostępny jest na stronach Serwisu Internetowego oraz w niniejszym Regulaminie.
  4. Usługa Elektroniczna Konto – korzystanie z Konta jest możliwe po zaznaczeniu odpowiedniego checkboxa w trakcie wypełniania Formularza Zamówienia. W takim wypadku z chwilą złożenia Zamówienia Konto zostaje utworzone, a na podany w Formularzu Zamówienia adres poczty elektronicznej Usługobiorcy przesłane zostaje automatycznie wygenerowane hasło do Konta. Usługobiorca może zmienić hasło w każdej chwili po zalogowaniu do Konta.
  5. Usługobiorca obowiązany jest do bieżącej aktualizacji swoich danych podanych w ramach Konta w razie ich zmiany. Usługobiorca bez zgody Usługodawcy może posiadać tylko jedno Konto w tym samym czasie. Usługobiorca obowiązany jest utrzymać dane dostępowe do Konta w tajemnicy przed osobami trzecimi. Usługobiorcy zabrania się udzielania dostępu do Konta innym osobom, w tym poprzez najem lub użyczenie.
  6. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie i przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dok@wctron.pl.
  7. Usunięcie Konta w jakimkolwiek trybie pozbawia Usługobiorcy możliwości dalszego logowania i korzystania z funkcjonalności i zasobów Konta. Usunięcie Konta w jakimkolwiek trybie pozostaje bez uszczerbku dla możliwości dalszego przechowywania danych osobowych Usługobiorcy przez Usługodawcę przez okres niezbędny dla realizacji pozostałych celów przetwarzania (innych niż umowa o korzystanie z Konta) zgodnych z polityką prywatności Wctron.pl.
  8. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania pierwszego Urządzenia do elektronicznego koszyka w Serwisie Internetowym. Złożenie Zamówienia odbywa się poprzez wykonanie dwóch kolejnych kroków – (1) wypełnienie Formularza Zamówienia danymi wskazanymi jako obowiązkowe i (2) kliknięcie na stronie Serwisu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Kupuję i płacę” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Serwisu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych dotyczących Usługobiorcy: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu i/lub lokalu, kod pocztowy, miejscowość), numer telefonu, adres poczty elektronicznej, a także danych dotyczących Umowy Wynajmu: rodzaj Urządzenia, usługi dodatkowe, planowana data wynajmu, miejsce dostarczenia oraz sposób płatności. W przypadku Usługobiorcy niebędącego Konsumentem niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
  9.  Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
  10. Usługa Elektroniczna Opinie – wystawienie opinii jest możliwe po (1) uzupełnieniu formularza dostępnego w zakładce „Opinie” na stronie danego Urządzenia w Serwisie Internetowym oraz (2) kliknięciu pola „Wyślij”. Dodając opinię, Usługobiorca może również wybrać ocenę graficzną Urządzenia w pięciostopniowej skali, gdzie 1 gwiazdka oznacza najniższą ocenę, a 5 gwiazdek najwyższą. Średnia wszystkich wystawionych ocen prezentowana jest obok Urządzenia. W formularzu opinii niezbędne jest podanie danych wskazanych jako obowiązkowe, w szczególności treści opinii oraz nazwy (imienia) i adresu poczty elektronicznej Usługobiorcy.
  11. Usługobiorca obowiązany jest podawać wyłącznie rzetelne oraz prawdziwe informacje. Usługobiorcy zabrania się zamieszczania opinii fałszywych lub fikcyjnych, opinii o charakterze obraźliwym oraz niezgodnych ze stanem faktycznym. Usługa Elektroniczna Opinie nie może być wykorzystywana do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Usługodawcy lub osób trzecich. Usługobiorca, dodając opinię lub ocenę, obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
  12. Uwidocznienie opinii Usługobiorcy na stronie Serwisu wymaga jej zatwierdzenia przez Usługodawcę zgodnie z zasadami weryfikacji przewidzianymi w punkcie 10. Regulaminu. Opublikowane opinie pozostają widoczne w Serwisie Internetowym bezterminowo, to jest do czasu (1) usunięcia opinii przez Usługodawcę z powodu jej bezprawnego charakteru lub naruszenia postanowień Regulaminu albo (2) usunięcia opinii na uzasadniony wniosek osoby ją dodającej lub podmiotu trzeciego.
  13. Usługa Elektroniczna Opinie świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Usługobiorca może w każdej chwili i bez podania przyczyny zaprzestać dodawania opinii, w tym poprzez opuszczenie strony Serwisu Internetowego lub zamknięcie przeglądarki internetowej.

4) ZAWARCIE UMOWY NAJMU

  1. Zawarcie Umowy najmu, której przedmiotem jest Urządzenie prezentowane w Serwisie Internetowym, następuje po złożeniu Zamówienia przez Klienta, co jest możliwe za pośrednictwem Formularza Zamówienia dostępnego na stronie internetowej WCTRON.PL. Klient jednocześnie potwierdza akceptację niniejszego Regulaminu.
  2. Umowa może obejmować Okres Wynajmu trwający przez czas określony 28 dni albo 56 dni albo 84 dni. Początkiem biegu Okresu Wynajmu jest Pierwszy Dzień Wynajmu. Klient uprawniony jest korzystać z Urządzenia będącego przedmiotem Umowy nie dłużej niż do upłynięcia Okresu Najmu.
  3. Klient ma prawo przedłużyć obowiązywanie Umowy Najmu korzystając ze strony internetowej WCTRON.PL oraz jednocześnie uiszczając CENĘ NAJMU najpóźniej na 2 Dni Robocze przed zakończeniem pierwotnego Okresu Najmu, przy czym e-mail przypominający o możliwości przedłużenia Umowy Najmu zostaje wysłany przez Wynajmującego na 5 dni przed końcem Umowy Najmu. Przedłużenie Umowy dokonuje się z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia w formie wiadomości e-mail.
  4. Zawarcie Umowy Najmu między Klientem i Wynajmującym przebiega standardowo według poniższego schematu:
    1. Klient składa Zamówienie dotyczące Urządzenia, którym jest zainteresowany, za pośrednictwem Formularza Zamówienia zgodnie z pkt. 3.8 Regulaminu oraz dokonuje płatności.
    2. Złożenie Zamówienia oraz jego otrzymanie przez Wynajmującego potwierdzone zostaje automatyczną wiadomość e-mail przesłaną na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w Zamówieniu.
    3. Po otrzymaniu Zamówienia Wynajmujący niezwłocznie weryfikuje Zamówienie w celu potwierdzenia jego kompletności i prawidłowości podanych danych z niniejszym Regulaminem.
    4. Zawarcie Umowy Najmu następuje w chwili otrzymania płatności przez Wynajmującego.
    5. Potwierdzenie zawarcia Umowy Wynajmu oraz przyjęcia Zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Wynajmującego stosownej wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenie Wynajmującego o przyjęciu Zamówienia do realizacji wraz z podsumowaniem warunków Umowy Najmu.
  5. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy najmu następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie internetowej Wctron.pl przed złożeniem Zamówienia, (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 4.4 lit. e) Regulaminu oraz (3) przesłanie Klientowi dokumentu sprzedaży.

5) SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI

  1. Cena Najmu podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej Cenie Najmu wraz z podatkami, Klient jest informowany na stronach Serwisu Internetowego, w tym także w trakcie składania Zamówienia oraz w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Najmu. W razie Umowy Najmu zawieranej na czas nieoznaczony lub na czas oznaczony dłuższy niż 30 dni kalendarzowych, Wynajmujący podaje w ten sam sposób łączną Cenę Najmu obejmującą wszystkie płatności za okres rozliczeniowy, a gdy Umowa przewiduje stałą stawkę – także łączne miesięczne płatności.
  2. Wynajmujący udostępnia Klientom następujące sposoby płatności tytułem Umowy Najmu:
    1. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Electronic, Maestro za pośrednictwem serwisu Autopay.pl – aktualne sposoby płatności określone są na stronie internetowej https://www.autopay.pl.
      1. Obsługą płatności Klienta zajmuje się spółka AUTOPAY SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Sopocie (adres siedziby: ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000320590, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości 2 205 500,00 zł w całości opłacony, NIP: 5851351185.
      2. W razie wyboru płatności elektronicznych po przekierowaniu do bramki płatności Klient powinien niezwłocznie dokonać zapłaty za Zamówienie. W przeciwnym razie sesja płatności może wygasnąć i transakcja nie dojdzie do skutku, a złożenie Zamówienia nie zostanie ukończone. Klient może wtedy ponowić złożenie Zamówienia, postępując w taki sam sposób jak za pierwszym razem.
      3. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą, Usługodawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta, z tą chwilą uznaje się Umowę Najmu za rozwiązaną.
  1. Terminy płatności Ceny Najmu zależne są od Okresu Najmu, na jaki została zawarta Umowa:
    1. W przypadku Okresu Najmu trwającego przez czas określony nie dłuższy niż 28 dni kalendarzowych, Klient obowiązany będzie do jednorazowej zapłaty Ceny Najmu podanej w Zamówieniu za cały Okres Najmu z góry.
    2. W przypadku Okresu Najmu trwającego przez czas nieokreślony lub czas określony dłuższy niż 28 dni kalendarzowych, Klient obowiązany będzie do cyklicznej zapłaty Ceny Najmu podanej w Zamówieniu, przy czym na 5 dni przed zakończeniem najmu Klient otrzyma powiadomienie na podany przez siebie adres poczty elektronicznej o konieczności płatności na kolejny okres lub dłuższy okres. W przypadku braku płatności na kolejny okres, umowa rozwiąże się z upływem okresu, za którego Klient uregulował płatność.
  2. Płatność uznaje się za dokonaną z chwilą uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Wynajmującego.
  3. W razie jakiegokolwiek opóźnienia w płatności:
    1. Wynajmujący (obok innych środków prawem przewidzianych) uprawniony jest do naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie za każdy dzień po upływie terminu płatności. Wynajmujący może także wstrzymać się ze świadczeniem na rzecz Klienta usług związanych z wynajmem Urządzenia do czasu uregulowania pełnej płatności wraz z odsetkami, o których mowa w zdaniu poprzednim.
    2. W przypadku Umowy zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem, Wynajmujący uprawniony jest do naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych, a także do żądania zapłaty rekompensaty za koszty odzyskiwania należności, stanowiącej równowartość kwoty 40, 70 lub 100 Euro (w zależności od wartości faktury), za każde opóźnienie Klienta w dokonaniu płatności, zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1790 z późn. zm.). Oprócz rekompensaty, o której mowa w zdaniu poprzednim, Wynajmującemu przysługuje również zwrot, w uzasadnionej wysokości, poniesionych kosztów odzyskiwania należności przewyższających kwotę tej rekompensaty.
    3. Wynajmującemu przysługuje prawo natychmiastowego rozwiązania stosunku najmu z Klientem, które skutkować będzie odbiorem Urządzeń w przypadku wystąpienia opóźnienia w zapłacie czynszu najmu lub innych opłat z tytułu świadczenia usług wynikających z Umowy najmu dłuższego niż 14 (czternaście) dni.

6) OGÓLNE WARUNKI NAJMU

  1. Niniejszy punkt 6. Regulaminu i postanowienia w nim zawarte określają ogólne, domyślne warunki świadczenia usług w zakresie wynajmu Urządzeń prezentowanych na stronach Serwisu Internetowego. Zasady te mają zastosowanie w razie braku ustalenia przez Klienta i Wynajmującego indywidualnych warunków (np. w korespondencji stron poprzedzającej zawarcie Umowy) lub w zakresie nieuregulowanym indywidualnymi warunkami.
  2. Dokonanie zmian w Umowie najmu jest możliwe tylko w formie zgłoszenia potrzeby w formie pisemnej lub w wiadomości e-mail i wyłącznie po akceptacji możliwości dokonania zmiany przez Wynajmującego.
  3. Klient oświadcza, że posiada tytuł prawny do nieruchomości- zgodnie z Umową najmu – pozwalający na posadowienie tam przez Wynajmującego Urządzenia. W przypadku jakichkolwiek ujemnych skutków dla Wynajmującego związanych z postawieniem przez Wynajmującego urządzenia z naruszeniem obowiązujących przepisów, Najemca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za wszelkie wynikające z tego konsekwencję – w tym koszt usunięcia Urządzenia, sporów przedsądowych i sądowych. W razie jakiegokolwiek sporu na tle, o którym mowa w niniejszym punkcie, Wynajmujący niezwłocznie poinformuje o tym Najemcę, a w razie postępowania sądowego przypozwie Najemca do toczącego się postępowania.
  4. Wynajmujący obowiązany jest oddać Klientowi w najem sprawne, możliwe do użytku zgodnie z jego przeznaczeniem Urządzenie.
  5. Warunkiem wydania Urządzenia przez Wynajmującego jest zapłata przez Klienta Ceny Najmu należnej – w zależności od Okresu Najmu – za cały Okres Najmu z góry lub też pierwszy rozpoczęty miesiąc kalendarzowy Okresu Wynajmu.
  6. Wynajmujący dostarcza Urządzenie transportem własnym do miejsca wskazanego przez Klienta w Umowie Najmu. Wydanie Urządzenia Klientowi nastąpi w terminie wynikającym z Umowy Najmu  (Pierwszy Dzień Wynajmu). W braku odmiennych ustaleń stron, przyjmuje się, że wydanie Urządzenia nastąpi najpóźniej w Pierwszym Dniu Najmu bądź w dniu poprzedzającym, natomiast odbiór Urządzenia nastąpi w terminie do 7 Dni Roboczych od zakończenia Okresu Najmu.
  7.  Opłata za transport zamawianych Urządzeń wliczona jest w czynsz najmu, chyba że wyraźnie inaczej wynika z Umowy najmu.
  8. Czynsz najmu płatny jest z góry za okres trwania najmu, chyba że Umowa najmu stanowi inaczej. W przypadku, gdy czynsz najmu płacony jest z dołu, Umowa najmu wskazuje termin płatności.
  9. Klient zobowiązany jest do używania Urządzenia będącego przedmiotem Umowy Najmu tylko w Okresie Najmu, w sposób określony w niniejszym Regulaminie, w Umowie Najmu oraz w sposób odpowiadający jego właściwościom i przeznaczeniu.
  10.  Klient zobowiązany jest do używania Urządzeń zgodnie z ich przeznaczeniem, w tym wprowadzeniu do zbiorników kabin sanitarnych wyłącznie ścieków bytowych, tj. ścieków powstających w wyniku ludzkiego metabolizmu.
  11. Klient zobowiązany jest do zwrotu Urządzenia w stanie niepogorszonym, jednak nie ponosi odpowiedzialności za zużycie Urządzenia będące następstwem prawidłowego używania. W przypadku uszkodzenia Urządzenia powstałego z winy Klienta Wynajmujący ma prawo dochodzić odszkodowania za powstałą szkodę w granicach przewidzianych prawem.
  12. W przypadku stwierdzenia usterki lub uszkodzeń Urządzenia podczas jego wydawania lub zwrotu, stwierdzone usterki lub uszkodzenia powinny zostać potwierdzone na piśmie przez Klienta i przedstawiciela Wynajmującego, który wydaje lub przyjmuje zwrot Urządzenia. W razie stwierdzenia usterek lub uszkodzenia przy wydawaniu Urządzenia Klientowi, przedstawiciel Wynajmującego może uzgodnić z Klientem dalszy tok postępowania, w szczególności może zaproponować niezwłoczną wymianę Urządzenia na inne, sprawne Urządzenie, przy czym czas wymiany nie wlicza się do Okresu Najmu. Niniejszy punkt Regulaminu nie ma na celu wyłączać innych uprawnień Klienta, mogących przysługiwać mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa.
  13. Klient zobowiązany jest do korzystania z Urządzenia zgodnie z jego przeznaczeniem i instrukcją obsługi, w tym zgodnie z wszelkimi innymi dokumentami udostępnionymi Klientowi przy zawarciu Umowy Najmu oraz dołączonymi do Urządzenia, a także zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Klient powinien posiadać niezbędne zezwolenia do korzystania z Urządzenia, jeśli są wymagane przepisami prawa.
  14. Klient nie jest uprawniony do podnajmowania, dzierżawienia lub udostępniania na jakiejkolwiek innej podstawie Urządzeń osobom trzecim bez uprzedniej, wyraźnej zgody Wynajmującego. W razie umożliwienia innej osobie trzeciej korzystania z Urządzenia przez Klienta, Klient ponosi odpowiedzialność solidarnie z tą osobą za wszelkie jej działania i zaniechania.
  15. Klient ma obowiązek przygotowania terenu do ustawienia zamawianych Urządzeń (w tym szczególnie, by ten teren nie był terenem podmokłym) oraz zapewnienia dojazdu dla samochodu ciężarowego z napędem na jedną oś, w celu dostarczenia, serwisu i odbioru zamawianych Urządzeń. Wynajmującemu przysługuje prawo odmowy wjazdu na nieprzygotowany teren. Niezastosowanie się do obowiązku przygotowania terenu, w tym  nie zwalnia Klienta z opłat ustalonych w Umowie najmu.
  16. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu Urządzeń w momencie ich dostarczenia. Wszelkie zastrzeżenia, co do stanu Urządzeń, winny być zgłoszone w formie pisemnej w chwili dostarczenia Urządzeń i potwierdzone podpisem przedstawiciela Wynajmującego.
  17. Nieprawidłowości powstałe podczas realizacji usługi najmu Urządzeń powinny zostać zgłoszone pisemnie lub w formie wiadomości e-mail przez Klienta dla Wynajmującego niezwłocznie po ich wystąpieniu w terminie:
  • najpóźniej 3 (trzech) dni od dnia realizacji usługi serwisu w zakresie realizowanej usługi serwisu na podstawie Umowy najmu oraz
  • 7 (siedmiu) dni od doręczenia faktury VAT w zakresie realizacji innych usług niż wskazana w pkt 1 świadczonych na podstawie Umowy najmu,

pod rygorem uznania usługi za wykonaną prawidłowo.

  1. Z chwilą wydania Urządzenia Klientowi, aż do chwili zwrotu Urządzenia z powrotem Wynajmującemu, na Klienta przechodzi ryzyko utraty Urządzenia oraz uszkodzenia Urządzenia.
  2. W przypadku jakichkolwiek awarii, utraty bądź uszkodzenia Urządzenia w trakcie Okresu Najmu , Klient powinien niezwłoczne poinformować Wynajmującego o zaistniałym problemie, korzystając z danych kontaktowych podanych w niniejszym Regulaminie, poprzez wskazanie numeru Zamówienia oraz opisu problemu. Nadto Klient może zostać poproszony o pilne zwrócenie Urządzenia Wynajmującemu w sposób i miejscu ustalonym indywidualnie przez strony.
  3. W przypadku braku zwrotu Urządzenia przez Klienta, ostatniego dnia Okresu Wynajmu, Wynajmujący uprawniony jest do naliczania Klientowi opłat za bezumowne korzystanie z Urządzenia.
  4. Zwracając Urządzenie Wynajmującemu, Klient obowiązany jest pozostawić Urządzenie i jego wyposażenie w stanie niepogorszonym, jednakże nie ponosi odpowiedzialności za zużycie Urządzenia oraz jego wyposażenia będące następstwem prawidłowego używania i normalnej eksploatacji.
  5. Wynajmujący nie ma obowiązku wykonania serwisu kabiny sanitarnej w przypadku, gdy stwierdzi, że w zbiorniku kabiny sanitarnej znajduje się jakakolwiek inna substancja niż ścieki bytowe. Niezależnie od tego, Klient zobowiązany jest do zapłaty 100% kosztu tego serwisu. W takim przypadku Klient sam opróżnia zbiornik w terminie nie krótszym niż 3 (trzy) dni od dnia zaistnienia zdarzenia pod rygorem zabrania kabiny sanitarnej po tym okresie przez Wynajmującego i utylizacji zawartości zbiornika na koszt i ryzyko Klienta. W przypadku, gdy Klient wprowadzi do zbiornika kabiny sanitarnej rzeczy lub ścieki inne niż bytowe i Wynajmujący opróżni ten zbiornik, to Klient odpowiada za szkodę w pełnej wysokości wyrządzoną Wynajmującemu związaną z przewożeniem i opróżnieniem zbiornika zawierającego zawartość zbiornika kabiny sanitarnej Klienta.
  6. Klient nie jest upoważniony do samodzielnej ingerencji w Urządzenie ponad jego normalne użycie, w tym do jego demontażu, naruszenia zabezpieczeń gwarancyjnych, przeróbek, zmian konstrukcyjnych i napraw.
  7. W przypadku uszkodzenia Urządzenia lub powstania innych wad wskazujących na naruszenie zasad użytkowania określonych w niniejszych Regulaminie, Wynajmujący ma prawo obciążyć Klienta faktycznymi, uzasadnionymi kosztami, które są niezbędne dla doprowadzenia Urządzenia do stanu poprzedniego lub też (w razie braku możliwości jego naprawy) nabycia nowego Urządzenia.
  8. W przypadku braku możliwości wykonania określonej usługi w ustalonym terminie (np. wydania Urządzenia lub przeprowadzenia dodatkowych usług, w tym czynności serwisowych) z przyczyn leżących po stronie Wynajmującego (np. spowodowanych wypadkami losowymi, działaniem zdarzeń o charakterze siły wyższej itd.), Wynajmujący zobowiązuje się do zapewnienia wykonania danej usługi w innym ustalonym z Klientem terminie, po ustaniu wszystkich przeszkód będących podstawą przesunięcia terminu jej wykonania. O wszelkich przewidywanych zmianach w tym zakresie Wynajmujący zobowiązuje się informować niezwłocznie Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.

 

7) ROZWIĄZANIE UMOWY NAJMU

  1. Umowa Wynajmu wygasa z upływem Okresu Najmu, na jaki została zawarta, lub też z chwilą jej skutecznego wypowiedzenia lub rozwiązania w jakimkolwiek innym trybie przewidzianym niniejszym Regulaminem lub przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Klient może wypowiedzieć Umowę (zrezygnować z najmu) w każdym czasie po jej zawarciu, z zastrzeżeniem, że Klient obowiązany będzie do zapłaty Ceny Najmu za dotychczas świadczone usługi (postanowienia pkt. 5.3 Regulaminu stosuje się w zakresie sposobu ustalania należnego kosztu usługi), a w każdym razie nie mniejszej niż kwota należna za pierwszy miesiąc Okresu Najmu. Wypowiedzenie Umowy powinno nastąpić pod rygorem nieważności w formie dokumentowej, np. pismo lub wiadomość e-mail zawierająca oświadczenie Klienta przesłana zgodnie z danymi kontaktowymi Wynajmującego wskazanymi na wstępie Regulaminu, z zachowaniem tygodniowego okresu wypowiedzenia Możliwość wypowiedzenia najmu Urządzeń dotyczy wyłącznie najmu Urządzeń na czas określony lub na czas nieokreślony (wyłącza się prawo wypowiedzenia umowy najmu, co do Umów najmu zawartych na okres do 30 dni).
  3. W przypadku wypowiedzenia złożonego do 7 Dni Roboczych przed Pierwszym Dniem Najmu, Klient nie ponosi żadnych kosztów z tytułu Umowy Najmu. Termin uznaje się za zachowany, jeśli przed jego upływem wypowiedzenie dotrze do Wynajmującego w taki sposób, że mógł się on zapoznać z jego treścią.
  4. Wynajmujący, bez uszczerbku dla innych postanowień niniejszego Regulaminu oraz środków przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym w razie zaistnienia ważnych powodów, to jest naruszania przez Klienta postanowień Umowy, w tym niniejszego Regulaminu, w szczególności poprzez:
    1. zaleganie z jakimikolwiek wymagalnymi należnościami na rzecz Wynajmującego przez okres przynajmniej 14 dni kalendarzowych;
    2. braku współdziałania z Wynajmującym w celu należytego wykonania usług, w szczególności poprzez przekazywanie niekompletnych, niezgodnych ze stanem faktycznym, wprowadzających w błąd informacji lub dyspozycji dotyczących Umowy;
    3. korzystania z Urządzenia w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem i Umową Najmu, w szczególności niezgodnie z jego przeznaczeniem i właściwościami lub poprzez oddanie go w użycie osobom trzecim bez zgody Wynajmującego.
  5. Wypowiedzenie Umowy przez Wynajmującego, o którym mowa wyżej, poprzedzone zostaje uprzednim wezwaniem Klienta do zaniechania naruszeń wraz z podaniem przyczyny.
  6. Niezależnie od pkt. 7.2 – 7.5 Regulaminu, Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje także ustawowe prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych od jej zawarcia. W takim wypadku stosuje się postanowienia pkt. 12 Regulaminu regulujące sposób i termin realizacji prawa odstąpienia od umowy.
  7. Niezależnie od powyższego, Wynajmujący i Klient mogą rozwiązać umowę w każdej chwili za porozumieniem stron na indywidualnie uzgodnionych warunkach.

8) ODPOWIEDZIALNOŚĆ WYNAJMUJĄCEGO

  1. Zgodnie z art. 471 Kodeksu Cywilnego Wynajmujący nie jest obowiązany do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy jest następstwem okoliczności, za które Wynajmujący odpowiedzialności nie ponosi.
  2. Okolicznościami, za które Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności, mogą być w szczególności zdarzenia, za których powstanie wyłączną winę ponosi Klient (nieprawidłowy sposób użytkowania, złożenie zamówienia przez Klienta na zbyt małą liczbę serwisów, wprowadzenie do zbiorników kabin sanitarnych rzeczy lub ścieków innych niż bytowe), wypadki losowe, a także zdarzenia zewnętrzne i pozostające poza kontrolą Wynajmującego, do których powstania się nie przyczynił i których pomimo zachowania należytej staranności nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia Umowy (siła wyższa), takie jak: korki drogowe, anomalie pogodowe, katastrofy naturalne, powodzie, pożary, trzęsienia ziemi, epidemie, rozruchy, zamieszki, wojny, akty władzy wykonawczej i ustawodawczej, blokady granic i portów.
  3. Klient przy zawieraniu Umowy najmu określonych Urządzeń tj. kabin lub umywalek ma możliwość skorzystania z usługi dodatkowej „Przejęcia odpowiedzialności przez Wynajmującego” obejmującą przejęcie odpowiedzialności przez Wynajmującego za szkody wynikające wyłącznie z kradzieży lub spalenia tychże Urządzeń.
  1. W przypadku skorzystania przez Najemcę z usługi „Przejęcia odpowiedzialności przez Wynajmującego”, Najemca zobowiązuje się do uregulowania opłaty z tego tytułu oraz w przypadku zaistnienia zdarzenia tj. kradzieży lub pożaru ma obowiązek niezwłocznego podjęcia działań, celem zminimalizowania strat oraz poinformowania o zaistniałym zdarzeniu Wynajmującego i zgłoszenia zdarzenia kradzieży lub spalenia organom ścigania ewentualnie straży pożarnej, zaś Wynajmujący zobowiązuje się w przypadku udokumentowania ww. zdarzenia dokumentami wystawionymi przez właściwe organy do przejęcia odpowiedzialności za szkodę wynikającą z tytułu zaistnienia kradzieży lub spalenia Urządzeń.

 

9) POSTANOWIENIA DODATKOWE (DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW)

  1. Niniejszy punkt 9. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub Usługobiorcę niebędącego Konsumentem. Zatem postanowienia tego punktu nie wiążą Klienta lub Usługobiorcy będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, chyba że zastosowanie do tych osób postanowień zawartych w tym punkcie Regulaminu nie jest niedozwolone.
  2. Usługodawcy/Wynajmującemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej z Usługobiorcą/Klientem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Usługobiorcy/Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy/Wynajmującego.
  3. Usługodawca może wypowiedzieć Usługobiorcy umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie takiemu Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
  4. Usługodawca/Wynajmujący jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Usługobiorcę/Klienta. W zakresie weryfikacji Usługodawca/Wynajmujący uprawniony jest m. in. do zażądania od Usługobiorcy/Klienta przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca/Wynajmujący uprawniony jest do zawieszenia świadczenia usług i wstrzymania wykonania zawartej Umowy na czas trwania weryfikacji.
  5. Odpowiedzialność Usługodawcy/Wynajmującego w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej łącznie Ceny Najmu za okres ostatniego roku, a w każdym razie nie więcej niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Wynajmującego, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy lub niezwiązanych bezpośrednio z Umową. Usługodawca/Wynajmujący ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia z nim Umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
  6. Odpowiedzialność Wynajmującego z tytułu rękojmi lub niezgodności Urządzenia z Umową wobec Klienta zostaje niniejszym wyłączona.
  7. Odpowiedzialność Wynajmującego w stosunku do Klienta, w przypadku ujawnienia wadliwości Urządzenia w trakcie jego użytkowania przez Klienta, jest ograniczona jedynie do wysokości zapłaconej Ceny Najmu.
  8. Wszelkie reklamacje związane z wykonaniem Umowy Najmu, w szczególności dotyczące stanu technicznego i jakości Urządzenia lub innych usług dodatkowych świadczonych przez Wynajmującego, powinny być zgłaszane najdalej w terminie 30 dni kalendarzowych od zakończenia Okresu Najmu pod rygorem ich pozostawienia bez rozpoznania. Brak zgłoszenia przez Klienta uwag i zastrzeżeń do Umowy, na piśmie lub w drodze wiadomości przesłanej drogą poczty elektronicznej, w terminie wskazanym w zdaniu poprzednim skutkować będzie utratą prawa do podnoszenia tych uwag i zastrzeżeń w razie dochodzenia jakichkolwiek roszczeń względem Wynajmującego.
  9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą/Wynajmującym a Usługobiorcą/Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy/Wynajmującego.

10) OPINIE W SERWISIE INTERNETOWYM

  1. Usługodawca umożliwia swoim Klientom wystawianie i dostęp do opinii o Urządzeniach oraz o zawartych i wykonanych Umowach Najmu na zasadach wskazanych w niniejszym punkcie Regulaminu.
  2. Wystawienie opinii przez Klienta możliwe jest po skorzystaniu z formularza umożliwiającego dodanie opinii. Formularz ten może być udostępniony bezpośrednio na stronie Serwisu Internetowego (np. Usługa Elektroniczna Opinie zgodnie z pkt. 3.10 Regulaminu) lub może zostać udostępniony za pomocą indywidualnego linku otrzymanego przez Usługobiorcę po złożeniu Zamówienia na podany przez niego adres poczty elektronicznej. Dodając opinię, Usługobiorca może również dodać ocenę graficzną lub zdjęcie Urządzenia – jeżeli taka opcja jest dostępna w formularzu opinii.
  3. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zamówionych Urządzeń w Serwisie Internetowym Usługodawcy oraz wyłącznie przez Klienta, który zawarł Umowę w zakresie opiniowanego Urządzenia. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów w celu wystawienia opinii.
  4. Dodawanie opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Usługodawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
  5. Opinie mogą być udostępniane bezpośrednio na stronie Serwisie Internetowego (np. przy danym Urządzeniu) lub w zewnętrznym serwisie zbierającym opinie, z którym współpracuje Usługodawca i do którego odsyła na stronie Serwisu Internetowego (w tym także za pomocą zewnętrznego widgetu umieszczonego na stronie Serwisu Internetowego).
  6. Usługodawca zapewnia, aby publikowane w Serwisie opinie o Urządzeniach pochodziły od jego Klientów, którzy zamówili dane Urządzenie. W tym celu Usługodawca podejmuje następujące działania, aby sprawdzić, czy opinie pochodzą od jego Klientów:
    1. Opublikowanie opinii wystawianej bezpośrednio na stronie Serwisu Internetowego (za pomocą Usługi Elektronicznej Opinie) wymaga wcześniejszej weryfikacji przez Usługodawcę. Weryfikacja polega na sprawdzeniu zgodności opinii z Regulaminem, w szczególności na sprawdzeniu, czy osoba opiniująca jest Klientem Serwisu Internetowego – w tym wypadku Usługodawca sprawdza, czy osoba ta dokonała zakupu w Serwisie Internetowym, a w przypadku opinii o Urządzeniu sprawdza dodatkowo, czy zamawiała opiniowane Urządzenie. Weryfikacja następuje bez zbędnej zwłoki.
    2. Usługodawca może wysyłać swoim Klientom (w tym także za pomocą zewnętrznego serwisu zbierającego opinie, z którym współpracuje) indywidualny link na podany przez niego przy zakupie adres poczty elektronicznej – w ten sposób dostęp do formularza opinii otrzymuje wyłącznie Klient, który zamawiał Urządzenie w Serwisie Internetowym.
    3. W razie wątpliwości Usługodawcy lub zastrzeżeń kierowanych do Usługodawcy przez innych Klientów lub osoby trzecie,czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient zamawiał dane Urządzenie, Usługodawca zastrzega sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia i potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Serwisu Internetowego lub zamawiał opiniowane Urządzenie.
  7. Wszelkie uwagi, odwołania od weryfikacji opinii, czy też zastrzeżenia czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient zamówił dane Urządzenie mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 12. Regulaminu.
  8. Usługodawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania swoich Urządzeń i usług. Usługodawca udostępnia opinie zarówno pozytywne, jak i negatywne. Usługodawca nie udostępnia sponsorowanych opinii.

11) KONTAKT Z WCTRON.PL

Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest poczta elektroniczna (e-mail: dok@wctron.pl) oraz poczta tradycyjna (ul. Wybrzeże Juliusza Słowackiego 9, 50-406 Wrocław), za pośrednictwem których można wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące korzystania z Wctron.pl, prezentowanych Urządzeń oraz zawarcia Umowy Najmu. Usługobiorcy mogą kontaktować się z Usługodawcą także na inne dopuszczalne prawem sposoby, korzystając z podanych w Regulaminie danych kontaktowych.

 

12) PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

  1. Niniejszy punkt 12. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji dotyczących Serwisu Internetowego, w szczególności reklamacji dotyczących Usług Elektronicznych, Umów Najmu, Urządzeń oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Usługodawcy/Wynajmującego lub jego Serwisu Internetowego.
  2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy/Wynajmującego za działanie Serwisu Internetowego, w tym jego Usług Elektronicznych, a także wykonanie Umowy Wynajmu, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym oraz ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1513 z późn. zm.).
  3. Reklamacja może zostać złożona na przykład:
    1. pisemnie na adres: ul. Wybrzeże Juliusza Słowackiego 9, 50-406 Wrocław;
    2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@wctron.pl.
  4. W odniesieniu do Umów Najmu, zaleca się, aby reklamacje związane z Urządzeniem, w szczególności w przedmiocie jego uszkodzeń, wad lub innych niezgodności z Umową, zgłaszać bezpośrednio przy odbiorze Urządzenia i odnotować na piśmie wraz z przedstawicielem Wynajmującego, a w przypadku ich wystąpienia w późniejszym czasie, zgłaszać je niezwłocznie po ich stwierdzeniu w Okresie Wynajmu – ułatwi to wykonanie reklamacji w sposób jak najmniej uciążliwy dla Klienta.
  5. Zaleca się podanie w opisie reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności numeru Zamówienia, rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, zdjęć, a także oczekiwań oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę/Wynajmującego. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  6. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Usługodawcy/Wynajmującego.
  7. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Usługodawca/Wynajmujący może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów, jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę/Wynajmującego.
  8. Usługodawca/Wynajmujący ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Wynajmujący zastrzega, że w przypadku, gdy nie będzie możliwe – z przyczyn  niezależnych – rozpatrzenie reklamacji w terminie wskazanym w zdaniu poprzedzającym, poinformuje o tym Klienta wraz z przewidywanym czasem rozpatrzenia reklamacji.

13) USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Bieg terminu do odstąpienia od umowy, której przedmiotem są usługi (w tym usługi w zakresie najmu Urządzeń), rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dok@wctron.pl lub pisemnie na adres: ul. Wybrzeże Juliusza Słowackiego 9, 50-406 Wrocław. Konsument może w tym celu skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  3. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
  4. Usługodawca/Wynajmujący ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Usługodawca/Wynajmujący dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu pieniędzy, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  5. W przypadku usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie Konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  6. W przypadku odstąpienia w dniu zamówienia przez Klienta od Umowy najmu, Klient będzie obciążony kosztami realizacji Zamówienia – w szczególności kosztami za transport Urządzeń, czasem pracy przedstawicieli Wynajmującego. W przypadku anulowania zamówienia w terminie krótszym niż 5 (pięć) dni przed terminem realizacji, Klient zobowiązany jest do zapłaty kwoty stanowiącej 50% całkowitego kosztu usługi za miesiąc kalendarzowy
  7. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w przypadkach określonych w art. 38 Ustawy o Prawach Konsumenta, a w szczególności w odniesieniu do umów: (1) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, (2) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta.
  8. Postanowienia niniejszego punktu 13. Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej, dla której zawarcie umowy jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

14)  POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

  1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
  2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie Konsumentom informacji dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem Konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: adr@uokik.gov.pl lub (3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).
  3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; lub (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
  4. Pod adresem http://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla Konsumentów dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).

15)  PRAWA AUTORSKIE DO WCTRON.PL

  1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy jego wyrażenia.
  2. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

16)  POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany w zakresie rodzaju oraz formy świadczonych usług, w tym Usług Elektronicznych; dodania lub usunięcia usług, w tym Usług Elektronicznych; zmiany sposobów i terminów płatności lub wykonania Umowy; konieczności przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
    1. Powiadomienie o proponowanych zmianach wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni przed dniem wejścia w życie tych zmian, z zastrzeżeniem, że zmiana może być wprowadzona bez zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia; lub (2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W dwóch ostatnich przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.
    2. W przypadku umów o charakterze ciągłym, Usługobiorca/Klient ma prawo rozwiązać umowę z Usługodawcą/Wynajmującym przed upływem okresu powiadomienia o proponowanych zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę/Klienta, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy. Dodatkowo, w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o zmianach, Usługobiorca/Klient może zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy/Klienta przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu.
    3. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca/Klient będący konsumentem lub osobą fizyczną, o której mowa w pkt. 13.7 Regulaminu, ma prawo odstąpienia od umowy.
  3. W razie sprzeczności pomiędzy WNU a ogólnymi warunkami lub wzorcami umownymi stosowanymi przez Klienta, pierwszeństwo mają postanowienia WNU.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.  o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344); Ustawy o Prawach Konsumenta; Prawa Autorskiego; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

Dziękujemy za uważną lekturę!

W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt.

Zapraszamy do współpracy

Zespół Wctron.pl

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)

Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

 

–    Adresat:

WCTRON SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Wybrzeże Juliusza Słowackiego 9, 50-406 Wrocław
dok@wctron.pl

 

–    Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy najmu następujących urządzeń

 

–    Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

–    Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

–    Adres konsumenta(-ów)

–    Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

–    Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

WCTron Sp. z o.o., Wyb. J. Słowackiego 9,
50-406 Wrocław NIP: 899-28-63-500